جالبترین ها

جالبترین ها

جالبترین مطالب علمی و عمومی
جالبترین ها

جالبترین ها

جالبترین مطالب علمی و عمومی

دارپا : DARPA

دارپا یا سازمان پروژه‌های تحقیقاتی دفاعی پیشرفته، تاسیس ۱۹۵۸، نام یک سازمان تحقیقات و فناوری زیر نظر وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا  است که مسئول گسترش تکنولوژیهای نظامیست. تکنولوژیهایی که بر کل جهان تاثیر می گذارند.


مهمترین مشخصه ای که دارپا سعی کرده است در طی سالها به آن وفادار باشد، کوچک‌ بودن و انعطاف پذیری آن است. کوچکی دارپا از مهمترین عوامل پیشرفت قابل ملاحظه  آن در بخش دفاعی بوده است. دارپا هیچ گاه سعی نکرده است که حوزه  فعالیتهای تحقیقاتی خود را توسعه دهد و حتی همواره کوشیده است آن را محدودتر نماید. دارپا بعد از گذشت ۲ سال از شروع فعالیت خود، کارهای غیرنظامی خود را کنار گذاشت و در سال ۱۹۷۲ به طور رسمی تنها کارهای دفاعی را در دست گرفت. نام آن از آرپا به دارپا تغییر یافت.

دارپا توانست با تمرکز بر تحقیقات صرفا دفاعی، خدمات مؤثری به نیروهای نظامی آمریکا ارائه نماید و از عوامل پیشرفت نظامی این کشور به حساب می آید. در این بین انجام پروژه های هوافضایی اهمیت به خصوصی دارد. دارپا دریافته است که مهمترین بخش در امور دفاعی، بخش هوایی آن است و پیشرفت در این قسمت موجب توسعه دیگر بخشهای نظامی و همچنین فاصله گرفتن این کشور از کشورهای دیگر در زمینه  نظامی خواهد شد.

انعطاف پذیری دارپا موجب شده است این مؤسسه همواره خود را با تغییرات محیط مطابق نماید و در دنیا به عنوان یک آژانس کاملا روزآمد به شمار آید.

نگاهی گذرا به پروژه های انجام شده در دارپا خصوصا در زمینه هوافضا روزآمد بودن آن را به اثبات می رساند. دارپا بیش از ۲۵ پروژه عظیم هوافضایی را به پایان رسانده است و با انجام این پروژه ها گام بلندی را در قدرت یافتن نیروی نظامی آمریکا برداشته است. در پایان، چند نمونه از مهمترین پروژه های هوافضایی که دارپا در دهه اخیر انجام داده است، آمده است.
http://www.pic.iran-forum.ir/images/3qk0fbry7bp2yso0gz0n.jpg


http://www.pic.iran-forum.ir/images/8haly8cmzad9iqczld.jpg

http://www.pic.iran-forum.ir/images/e10m2mx386nihllx5lm.jpg

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد